onsdag, februar 23, 2011

Café Elfunk og andre fantestreker.

Som regel synes jeg de fleste dagene i løpet av en uke er ganske så bra. Det har nok med at jeg er så heldig å ha fantastiske mennesker rundt meg hver dag, og jeg er rett og slett alltid i godt selskap. Men jeg vil allikevel si at helgen som var, bestod av noen dager som var litt ekstra bra. Ordet perfekt var nok en gang hyppig brukt både av meg, og de rundt meg. En helg fullt opp av god stemning, og bare positivt ladet ord. Fantastisk! Og du, som en heldig leser, skal selvfølgelig få ta del i helgens glade eventyr.

Siden undertegnede og Elfunk bestemte seg tideligere i uken for ikke å havne på fest i helgen, måtte vi lage andre spennende planer. Kreative som vi er, var selvfølgelig ikke dette noe problem.
Helgeplanene holdt seg stort sett til planen, og på fredag mekket Elfunk til sushi i Casa Del Elfunk.

Elfunk har tatt de syv obligatoriske årene for å bli sushi kokk, og det smakte deretter. Charlotte disket opp med en særdeles god rødvin, The Katzenjammer Kids stod for underholdningen, og vi har nå funnet en far til Elfunks kommende barn. Vi gleder oss alle.




Lørdagen var satt av til å åpne en ny og spennende café i Sverdrupsgaten. Konseptet skulle være studentvennlig, ungt og urbant, med kaffe fra afrikanske og amerikanske strøk, og boller fra mor. Café Elfunk, med innslag fra La pâtissière Øyjord, ble en stor suksess som absolutt kan og skal gjentas.



Jeg måtte telle på både fingrer og tær for å holde oversikten over hvor mange fashionable gjester som stakk hodet inn i døren for en herlig kopp kaffe laget av baristaen Norberg, og for å få en smakebit av bakverket La zving del Canel'vaniglia Alla Øyjord. Kosestemningen var på topp, og vi (undertegnede og Elfunk) gleder oss til neste gang!





Grunnet sushirester, ble det selvfølgelig disket opp med sushi på lørdagen også, litt rødvin, god stemning hvor Mr. Anonym skålte for penetrering(!), glitterkanon på nachspiel (her røyk helgeplanen litt, men det var så gøy at det var verdt det) og vannpipe - og nei, ikke med slike planter som du tenker på, men med minttobakk.


Eventyrbordet. Boller, sushi, vannpiper og rødvin.

Dagen var perfekt fra ende til annen, og søndagen startet med frokost i Casa Del Røskvasgaten, speilegg og varme rundstykker, hvorpå Romeo tapte stein-saks-papir, og måtte vaske opp. Selvhøytidlig som han er, stilte han opp i silkemorgenkåpe og oppvaskhansker – perfekt underholdning til oppgaveskrivingen på sofaen. Resten av dagen bestod i mer oppgaveskriving, store doser drittmat fra Kinasjappa nede i streeten, promp.no og annen ekstremt barnslig humor. Den perfekte dagen-derpå, og en perfekt avslutning på helgen.







Jeg vil takke alle som har stilt opp for en perfekt helg, og alle som stakk innom Café Elfunk og gjorde det til en suksess!

Da takker jeg for meg, og nok en gang håper jeg din helg har vært like elegant og bra som min!









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar