lørdag, desember 08, 2012

Visum og andre herligheter!

Plutselig var et helt semester i Australia over, alle fagene er bestått og det er snart jul og tid for Norge, jobb og bachelor skriving! Juleferie har jeg hatt siden 15.november, men med 30 varmegrader og hvite strender kommer ikke helt julefølelsen frem. Og det er veldig greit, sånn at jeg kan få en mega overdose 21.desember når jeg lander i Norge!

Di siste ukene skulle jeg vært på tur rundt i Øst-Asia, men takket være et fantastisk bra reiseselskap og et enda bedre visumselskap som skulle fikse visum til India på 7-8 dager  men endte opp med å bruke i overkant av 25 dager isteden, så utgikk reisingen i Øst-Asia for min del. Men det resulterte jo i at jeg fikk ekstra tid i Australia. Jeg ble plutselig sofahusgjest hos svenskene siden jeg var blitt husløs og identitetsløs (siden den eneste id’en jeg har er passet mitt som var hos den indiske ambassaden), og var riktig så koselig å være på besøk og få litt ekstra tid med svenskene! Siste uken var OK pluss og Asia vil nok ta meg i mot ved en senere anledning får jeg håpe på!
Minifamilien som var igjen i Surfers!
Sist uke reiste jeg til Dubai for å overraske som moral support under VM i fallskjermhopping. VM har vært et show uten like, og det blir spennende å se hvordan neste VM vil se ut, enten om det er i Russland eller ender opp med å være i Dubai igjen.


I går ble det faktisk en litt kulturell dag når vi reiste til Abu Dhabi for å kjøre verdens raskeste berg og dalbane som kom opp i 240 kilometer i timen på 4.9 sekund. Den gikk litt fort, og etter tre turer etter hverandre, en tur i Ferrari simulator og en tur på toalettet hvor en asiat stod og kastet opp i vasken, trengte jeg en liten pause fra alt som beveget seg. Etter mange timer i Ferrari World tok vi turen til Sheikh Zayed Grand Mosque som er en helt sykt svær moske! Vakker var den også, og i tillegg fikk jeg muligheten til å se ut som en statist i Harry Potter for anledningen! Jeg hadde selvfølgelig glemt å ta med meg noe å dekke hodet med, og endte opp med å få en hel kappe å ha over meg for å skjule mine meget freidige former. Som en avslutning på hele «verdens største , raskeste» - dagen, var det overraskende enkelt  å kjøre inn til verdens ant dyreste bygde hotell, Emirates Palace. Djises, det var svært! Etter å ha tuslet rundt og forvetet oss på alt og alle der inne, fikk vi inntatt et riktig så godt måltid nede ved den 1.3 km lange private strandlinjen til hotellet.  En riktig så fin dag i Emiratene!
Statist Harry Potter!
Så klart! Hvis man plutselig skulle
trenge litt ekstra gull i hverdagen!

 
I kveld er det avslutningskveld for VM med konsert og min siste kveld (mest sannsynlig for alltid) i Dubai. I morgen går turen til India for et herlig gjensyn med Christine og reising rundt i India i litt over en uke for nye opplevelser, se et land med kultur og historie eldre enn noen hundre år, ny mat og magiske øyeblikk. Jeg gleder meg!

 

1 kommentar: