onsdag, januar 19, 2011

Første etasje (eller andre).

Sandefjord var plassen å være sist uke! Jeg var der sammen med hundrevis av studenter som lurte på hvilke valg de skulle velge 15. april. Jeg var nemlig på utdanningsmessen i fjorden for å representere Universitetet i Stavanger, og informere om hvilke studietilbud UiS har, og ikke minst om det fantastiske studentlivet i Stavanger. Folk var i godt humør, det var spennende dager, og jeg gleder meg til utdanningsmessen i Bergen om noen uker. Jeg overlevde (faktisk) Sandefjord, og det på det beste viset.

For å overleve bra i Sandefjord, anbefaler jeg at du går ned gaten (med ansiktet vendt mot sjøen) som leder deg til McDonald’s, og rett før du tar den feile svingen inn til Donald, så stopper du, rygger litt tilbake, ser på skiltet Primo Piano, og tar heller turen inn der for en mat- og stemningsopplevelse du sent vil glemme. I andre etasje finner du nemlig mye bra. Bra som i Nicolai og Anita, men også bra som i mat, vin, lykke og italiensk stemning.

Nicolai og Anita er mine herlige kollegaer fra min tid i Italia. Denne tiden innebar mye latter, fantastisk humor og god stemning. Alt var på plass da jeg satte meg til bords på Primo Piano i Sandefjord sist torsdag. Det var magisk, og det er tusenvis av klisjer som kan beskrive smaken og magien som garantert vil lokke meg opp trappene til restauranten neste gang jeg er i nærheten av fjorden. Med litt av den italienske rødvinen og med fantastisk selskap, ble kvelden til en lykkekveld som sendte meg rett tilbake til herlige dager i Sorrento.



Espressoen er den beste du finner utenfor Napoli, og alt annet er bedre enn Napoli. Med Faj som (mafia)sjef, er det jo en selvfølge at alt er på stell, og du får akkurat det som er å forvente på en suksess av en italiensk restaurant. Italia er kjent for god mat. Det er også Primo Piano. Det er lenge siden jeg har spist like godt som jeg gjorde på torsdag (og fredag, måtte selvfølgelig innom for å teste ut pizzaen dagen etter – og det var ikke feil!).
Gå der.
Spis der.
Enjoy.


Soundtrack: Gigi D’Alessio – Napule, (bare bytt ut Napoli med Sandefjord når du har lært deg teksten like godt som meg).


www.primopiano.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar