torsdag, januar 27, 2011

Morgentrim.

Starten på dagen i går kunne jeg godt tenkt meg og hatt på film. Jeg kom meg på første bussen som tar meg til Madlakrossen, og en av de sjeldne gangene korresponderte den med den neste bussen som kjører opp til Universitetet. For å kunne rekke den bussen, må jeg springe som en gal ned noen trapper, opp bakken, over veien, opp ny bakke og inn på bussen. Men denne turen skulle absolutt ikke gå for seg uten at jeg klarte å drite meg loddrett ut, eller vent litt, vannrett blir det vel i denne sammenhengen her. Du skjønner, jeg gikk skikkelig på snørra. Jeg var så vilt klar for å rekke den bussen, og jeg stilte meg helt inni døren, for å kunne spurte ut når dørene åpnet seg. Og med god fart ned trappen, klarte jeg ikke å holde meg på beina. Jeg trynet ned de siste to – tre trappetrinnen, og knuste knærne godt i asfalten, før jeg lo skikkelig av meg selv. Hoppet opp igjen, men innså at jeg faktisk ikke så noen ting. Jeg hadde mistet brillene i fallet, og måtte myse rundt overalt etter dem. Jeg husker faktisk hva jeg tenkte akkurat da: ”Det her er jo akkurat som når Harry Potter mister brillene sine i de mest kaotiske scenene i filmene og bøkene!”. Liker at jeg likestiller meg med Harry Potter når han skal redde verden.

Etter funnet av brillene, sprang jeg videre i en kolossal fart, som resulterte i at jeg faktisk kom først av alle som sprang til bussen. Og det med et skikkelig gå-på-tryne-fall! Når jeg sprang siste biten opp til bussen, så jeg at jeg hadde kuttet meg og blodet sprutet (kanskje litt overdrevet det der) fra hånden min. Men vondt gjorde det ikke (tøff vett du!), før jeg kom på skolen. Der fikk jeg vondt i æren min.

Jeg kom inn i forelesningssalen, litt småstressa, og to gutter på rader foran snudde seg og lurte på om jeg rakk bussen i dag. Jaja, klart det, svarte jeg, og fortalte hele greien. Det viste seg jo selvfølgelig at de to hadde fått med seg fallet, min desperate nerdejakt etter brillene og min ekstreme fart videre. Jeg gir ALT for å rekke bussen som du kanskje forstår. Liker jeg å vente på bussen? Nei.

Ønsker meg til bursdagen: GoPro kamera.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar