tirsdag, april 05, 2011

Bygdeidyll

I helgen var det tre personer fra mine bygdetrakter som havnet i koma grunnet overdose. Hva skjedde med den søte bygdeidyllen, der det galneste og farligste vi fant på var råning, henging på kebabsjappa og drikke hjemmelaget kiwivin, og den eneste som gikk på sterkere saker enn Red Bull, salvie og røykte sine egne sokker, var den lokale karakteren? Er jeg blitt så gammel at jeg kan si, alt var bedre før?


I dag er det regn, regn og triste farger. I går var det stor sol, tusling ute, spise is og lese aviser på biblioteket. I kveld er det Umeå4ever på kino, og jeg er spent. Sist jeg så norsk spillefilm på kino, var Max Manus. Og hvilken norsk film kan vel toppe den (med unntak for Søndagsengler, selvfølgelig)?

Det er forresten mer spennende å skrive, enn å lese til eksamen.
O ’store eksamenslesingskonsentrasjon, kom til meg.

(Etter påminnelse av frøken Monsen, er ikke Max Manus den siste norske filmen jeg så på kino. Det var Kongen av Bastøy, som også skal en del til for å toppe. Jeg skylder på koppen med rødvin som ble inntatt i løpet av filmen)

2 kommentarer:

  1. øøh.. Var ikke du med da vi så kongen av Bastøy?? Eller ble det for fuktig for at du skal kunne huske det? ;)

    SvarSlett
  2. Haha, steike, det der stemmer jo! Og me snakket jo om det senest i går! Fuktig + gullfiskhukommelse = ingen god kombinasjon!

    SvarSlett