onsdag, april 27, 2011

Palmemandag, langonsdag, hurratorsdag, chillefredag, skjærlørdag, familiesøndag og hyttemandag.


For min del dreier påsken seg veldig lite om religion, men veldig mye om kvalitetstid med mennesker jeg møter på altfor sjeldent. Så i år, når jeg endelig befant meg i Norge, og ikke på et hoppfelt men hjemme i Etne, stakk selvfølgelig hele familien på hytteturer eller på Kiel-ferjetur, og etterlot meg alene hjemme. Og jeg som i de siste fem-seks årene har hørt rykter om stort savn og skuffelse for at jeg aldri er hjemme, lærte i år at dette faktisk bare har vært tull – all along. Men dess bedre tid hadde jeg til eksamenslesing. Høhø. Jeg skal være ærlig. Planen var å lese minst fem timer om dagen, men dette lar seg rett og slett ikke gjøre når enn skal feire bursdager, lage middag til fine folk (veldig fin kvalitetstid forresten), nyte 22 varmegrader på terrassen, spise familiemiddag på hytta, raie påskefesten på påskelørdag (tradisjon i Etne)og ha litt mer kvalitetstid når resten av familien har returnert fra ferjetur. Det er fortsatt 27 dager til første eksamen, og jeg skal helt seriøst legge meg i selen frem til da, og bestå eksamen med glans. Selene ville bare ikke på i påsken.

Til tross for at hele familien som savner meg så veldig stakk av, var veldig mange fine folk hjemme, noe som gjorde påsken proppet full med kvalitetstid og god stemning. Påsken i år var nok en gang herlig! Jeg tror faktisk nesten alle i dette land har hatt en fin påske i år, i alle fall alle de 300 bestevennene mine på facebook. Jeg har faktisk fått med meg mange fine facebookoppdateringer i løpet av påsken (det var sikkert de to dagene jeg faktisk satte meg ned og leste til eksamen), og skjønner at det ikke bare er jeg som har hatt en fin påske.

Litt påskebilder fra det eneste fjellet jeg kom meg opp på i påsken, hvor vi feiret bursdager. God stemning!

Hvitveis - sikkert vårtegn.


Påskeharen kom på besøk i fjellet




Litt kubbespilling. Jentelaget lot guttelaget vinne, det blir så dårlig stemning hvis ikke..


Farfar


En hoggorm varmet seg også i solen







Pappa har laget en hytte på hjul, som han har kjørt opp i skogen. Perfekt plassering for litt herlige hyttemandag med familien, spill, grilling, kakespising og hoggormtitting.


Tiden fremover bringer mange innedager med eksamenslesing, en uke på Bømoen (lykke), mange røde øyne (har hengt opp allerginetting i vinduet, og satser på at de fleste røde øynene jeg får fremover bare kommer av for mye faglitteraturlesing) og ut på kvelden for å jakte etter is (så utrolig lov når det innebærer tusling, premie for nok en eksamenslesingsdag, vår og fint vær). For å sette en kick off for de neste ukene, blir det grilling og god stemning i hagen vår i morgen, hvor i alle fall jeg skal ønske våren og eksamensperioden velkommen. Smilefjes.

4 kommentarer:

  1. Du kunne vært med på hytta så skulle vi skjemt deg bort med frokost på senga, nytrekt kaffi og helnøtt, god tid til bøker, ei seng ute i sola og om kvelden spilt Mastermind eller sett en god film - nope, i stedet ville du sitte alene hjemme;-)

    SvarSlett
  2. Vil jo ikkje sitte i ei hytte med sjøen heile påsken,må du vel forstå :)

    SvarSlett
  3. Øhm.. så pappaen din har laga ei hytte (på hjul!) berre for å ha til kvardagskos liksom? "Nei, no er eg lei av dette maset, eg tek meg ein tur på hytta!" - traske 200 meter oppi skauen - "Aaah, herlig!"
    Type sånn, liksom? :D

    SvarSlett
  4. Haha, nei, ikkje heilt type sånn. :)
    Det er jo ikkje lov å bygge si eiga hytte lenger, det må ein ha fagfolk til å gjer, med mindre du vil bygge noko som er flyttbart, då er det lov. Så pappa bygde ein relativ stor flyttbar sak sjølv, og kjørte den ca. ein times tid vekk i ein anna skog og plasserte den der. Sp han trasker ikkje 200 meter ut i hagen, og plasserer seg der i dukkehuset liksom :P

    SvarSlett