lørdag, august 04, 2012

Kenguruland!


Endelig har vi kommet oss til Australia, og hurra for det! 36 timer på tur gikk med nesten ingen unntak strålende! Jeg mangler et stykk bagasje som står igjen i Oslo da 7000 kroner for overvekt ble litt for dyrt for min del, og Christine har fått en heavy advarsel etter forfalskning av gult skjema. Dette på grunn av en avglemt most banan blant klærne i kofferten. Christine er nå så godt som stemplet som kriminell i Australia.


Skolen er for fullt i gang og opplegget er fantastisk bra! Mye å ta inn selvfølgelig, spesielt alle nye finansbegrepene og formler. Det er ingen mild barneskolestart med leker her, men vi har klart å legge opp timeplanen slik at vi kun har undervisning mandag til onsdag, så kan vi gjøre skolearbeid (leke, reise, fjase) resten av uka. Hadde min første opplevelse av å bli stemplet som skolenerd for noen dager siden, og det var egentlig ganske kult. Hadde gjort ferdig oppgavene vi skulle gjøre i gruppetimene, hvorpå læreren ble meget overrasket og vi kom med svaret ”Aren’t we supposed to be prepared..?”. Nørd all the way (i alle fall andre uken inn), og digger det!
N.E.R.D 
Noen dager er engelske ord og uttrykk ikke like lett. En av di første dagene her nede gikk vi forbi en restaurant som serverte «Indian Food», hvorpå jeg selvfølgelig trodde det ble serverte indianermat. Hva nå enn det måtte være! Det blir noen stolte øyeblikk her nede. Som når Christine gikk på grønn mann i Brisbane i helgen. Jeg fikk selvfølgelig ikke med meg at den var blitt grønn, skrek av full hals «DET KOMMER BIIIIIIIL» til Christine - og resten av Brisbane. Nok et stolt øyeblikk. Australia gir meg fargeblindtendenser.


Andre helgen i Australia gikk turen til Brisbane for å delta på The Amazing Race. Dette var laget av studenter for studenter, hvor vi skulle på løp gjennom Brisbane, finne frem, gjøre oppgaver og komme tilbake til riktig tid. Vi ble delt opp i rundt 30 lag, og tro det eller ei – men mitt lag havnet på en ekstremt respektabel tredjeplass! Siden jeg aldri har vunnet noe før, føltes det som å stå på Mount Everest når jeg mottok medaljen! Å være med på racet var en helt konge måte å bli kjente med nye mennesker på, og ikke minst bli kjent i Brisbane som er den nærmeste storbyen i forhold til hvor vi bor. Vi bor en timestid unna med tog, på en plass som heter Labrador. Google it hvis du lurer på hvor det er. Det er 5 kilometer fra skolen, og vi har derfor gått i anskaffelse av sykler siden bussystemet til skolen kan ta seg en bolle. Jeg elsker sykkelen min. Den er rett og slett magisk! 62 gylne gælninger for hjelm, som er påbudt i Australia, og sykkel!
Tredjeplass gikk til "The Funky Olympians"!

Er den ikke magisk vakker? Og ja, bassenget hører til leiligheten.
For mange år siden tok Stine den Fine og introduserte meg for Cirques Du Soleil på Youtube. Etter det har showet vært på to do – listen min, og når jeg så reklame for showet ble det booket billetter på flekken. Vi var på showet Ovo i går, og det var over all forventning! Det var ren magi i teltet med fabelaktige scener, oppvisninger og fortellinger. Det var to timer i en annen verden! Showet går her nede to ganger om dagen, nesten hver dag i halvannen måned. Mengder med cred til artistene som er med på turneen!


Resten av helgen går til nørding og skolearbeid, før vi tar turen til Fiji på onsdag! Hvis noen har vært der, og har noen gode forslag til hvor og hva setter jeg stor pris på feedback!


Ukas nordlending kommentar:
"Deinj vinen her loktæ hæmsterpess." Og husk, dette kommer fra en Food and Wine student, så det er sant det som blir sagt.  



2 kommentarer:

  1. Jeeei! Du har begynt å blogge igjen! Digga det :D Skal følge ivrig med. Kor lenge skal du vere down under? Eit skuleår?

    SvarSlett
  2. Hei fina! Det blir eit semester, så frem til midten av november. Back packing ein måned frem til jul! Yaya!

    SvarSlett