mandag, august 27, 2012

You don’t have to be such an AssHOle!

En eksamen unnagjort, og mega HURRA for det! Læreren vår skrøt over resultatene hun hittil hadde rettet og jeg satser på at min er i den bunken der! Siden sist mandag har dagene vært fullt med mange små herligheter, nesten som bringebær på en snor eller noe. Siden sekken min enda er i Norge og jeg i sinne over at jeg ikke fikk den med meg på reisen ikke giddet å plukke med meg mer enn linser for bare noen uker, måtte jeg på linseshopping etter Fijituren. Det viser seg at i Australia må jeg ha med meg erklæring fra min brillelege for å kunne få kjøpt linser, så jeg endte selvfølgelig opp på gode gamle internett igjen. Bestilte meg linser og min leges navn er nå registrert som: Brilleland, Stavanger, Norge. Good enough tydeligvis, for linsene kom i alle fall i posten sist uke. Og ikke bare kom linsene i posten som bare en eske med linser. Den kom med en liten pakke med Smartis! Altså hallo! Er du klar over hvor lykkelig jeg kan bli av en pakke Smartis? I alle fall når jeg åpnet pakken rett før et helt fjell av skolearbeid som skulle nedstiges. Takk linselager-på-nettet, you made my day!
 
 
Veldig lenge har jeg hatt en forestilling om at kortet mitt aldri vil bli avmagnetisert eller at jeg aldri skal bli prøvd svindlet! Derav har jeg aldri fått fingen ut og bestilt meg et ekstra nødkort til lommeboken, jeg er en en-korts-reisende person lizm. Veel, In your face skreik banken i telefonen til meg på torsdag. Det viser seg at noen luringer ute i den store verden har fanget min herlige naivitet opp og prøvde seg på svindel. Fantastiske Skandiabanken klarte på et finurlig vis å fange dette opp og sperret kortet mitt, og nå sitter jeg her nok en gang med skjegget i postkassen. Denne gangen har Christine steppet inn som min suger mama til nytt kort finner hele veien til Australia. Jeg ler faktisk av meg selv. Kanskje, bare kanskje jeg nå har lært og skal gå i anskaffelse av et nødkort når jeg kommer hjem, eller til neste år, eller året etter der eller noe.
 
 
Tærne i sanden! Eller var det skolearbeid i sanden? Altså nok en gang, hallo! Føler meg flink! Siden pappa kom med diverse kommentarer om at det eneste jeg gjør i Australia er å drikke øl, kommer nå her et bilde av lekser (på stranden)! Håper du er en stolt far nå! Det var faktisk overraskende effektivt å gjøre lekser på stranden, og ikke minst ekstremt herlig! I alle fall når Mister Speedo kom traskende forbi type 5 ganger på to timer. Finnes ingen bedre utsikt, hånda på hjertet og ti kniver i…halsen?
 
 
 
På skolen har vi en tutorial lærer som er av den verste sorten.
Han er så nedlatende og frekk at han kan til og med få di største bolergutta til å begynne å gråte.  Siden det er ingen som tør å be han roe seg noen hakk fordi vi leverer inn oppgaver og eksamener med fullt navn får han bare tute og kjøre på. I dag kom en stakkars kar inn i klasserommet for å låne en stol, stakkaren visste ikke hva han begikk seg ut på. Det kunne han nemlig bare glemme, stolen tilhørte jo faktisk til elevene som kanskje skulle dukke opp til timen. Etter en fight om stolen, og tapt ansikt til begge to fikk Mr. Tutorial slengt i tryne "You don’t have to be such an asshole!!".  Det var rett før jeg ga han stående applaus! Dagens og ikke minst legendarisk! Denne kommer jeg til å le lenge av! Lite voksent ordbruk, men dog på sin plass! Hvis jeg tør skal jeg prøve å filme han neste uke og legge ut når jeg har bestått faget! Underholdningsverdi til tusen!
 
På vei hjem fra skolen fant jeg et bakeri som solgte et litt sunnere brød enn resten av loffet i hyllene her. Det viste seg at bakeren var dansk (og hadde glemt ut språket sitt siden han bare husket ordet torsdag og repeterte det til stadig uten at jeg forstod noen ting) og jeg ble så glad over å endelig finne en danske med skikkelige brød (les: ikke koffert din fjase!) at jeg lovet å komme tilbake. Han tok så og pakket inn en fantastisk dansk-winerbrød-kringle-sak med vaniljekrem som jeg fikk med meg hjem! Tenk å være så hyggelig! Han var i alle fall ikke an asshole!
Ellers går dagene i opplesing til den O’Store finans mid-term eksamen neste uke, og nedtelling til storfint besøk fra Norge! Fire dager og 23 timer igjen and counting!

1 kommentar:

  1. Det er det eg alltid har sagt, dansker er fine folk! Hold fram med jamnleg oppdateringar! :)

    SvarSlett