søndag, august 05, 2012

Just another Sunday!

Det er søndag i Gold Coast noe som betyr den O’Store leksedagen. For ja, vi har lekser på skolen her. Morgenen begynte med kaffe og frokost, og Christine som sølte ut en kopp med kaffe på stuebordet. Greit å starte dagen på riktig kjør! I dag var det Project management som stod på tapeten. PM er for så vidt et veldig spennende fag, men etter altfor mange timer med oversetting av ord og utrykk, ble det en søndagswalk lags stranda for min del. Og det var veldig deilig! Bare se på den fine stranda vi har 100 meter fra leiligheten!

Dagens høydepunkt var en tur til Surfers Paradis med Christine og vår partysvenskevenn Patrik, for en søndagsmiddag til 2 dollar! Det består av et stykk digg biff! Tilbehøret kommer selvfølgelig i tillegg, men for 10 dollar kommer vi oss tur-/retur med buss, biff med tilbehør og en Budweiser. En fantastisk ny søndagstradisjon! Søndagsmiddagen ble inntatt på en Irsk pub, som er overfylt av sultne og fattige studenter fra hele Gold Coast, med live musikk i bakgrunnen. Irene kan søndager!

Husmors som jeg er, har jeg selvfølgelig laget lapskaus som jeg kan ha til middag i morgen allerede i kveld. Vi er ikke ferdig på skolen før sent i morgen, og siste forelesningen er Food and Wine. Noe som resulterer i at vi sitter hele forelesningen og er sultne (og tørste). Og i morgen kan jeg komme rett hjem til ferdiglaget mat! Yaya!
Strand med Southport i bakgrunnen, og langt bak der ligger Surfers Paradis.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar